image سیستم تولید به هنگام image معرفی استانداردهای جهانی بسته بندی

چاپ نگارستان

کاغذ گنجینه ای که باید از آن مواظبت کنیم

با ما تماس بگیرید...

ارسال پیام
کاغذ
با وجود گسترش فرهنگ زیست محیطی و توجه همگان به اهمیت حفظ محیط زیست و منابع طبیعی باز هم امروز کمتر اداره،دفتر کار یا محل تحصیل را پیدا خواهیم کرد که از هر دو روی کاغذ استفاده کنند یا کمتر کارمند،دانش آموز و… را سراغ داریم که کاغذهایی که هنوز قابل اسفاده هستند را پاره نکنند.

کاغذ به عنوان یکی از کالاهای مهم فرنگی از جایگاه ویژه ای در جامعه برخوردار بوده و میزان مصرف آن

به عنوان یکی از شاخص های توسعه به طور عام شاخص توسعه فرهنگی به طور خاص معیار مقایسه کشور های مختلف قرار گرفته است.البته امروزه این معیار تغییر کرده و با توجه به پیشرفت و توسعه فعالیت های الکترونیکی در حوزه های گوناگون مصرف انواع کاغذ در جهان روند نزولی را آغاز کرده است. با این حال این کالا همچنان به عنوان یکی از معیار های مهم تلقی می شود. مصرف سرانه کاغذ در جهان حدود 50 کیلوگرم گزارش شده در حالی که مصرف سرانه این کالا در ایران حدود 17 کیلوگرم است.

کاغذ و محیط زیست

بهره برداری بی رویه از منابع جنگلی برای تامین مواد اولیه صنایع مختلف از جمله کاغذ سازی سبب شده است جوامع مختلف بخصوص جوامع صنعتی تدابیر جدیدی را برای تامین مواد اولیه تولید کاغذ اتخاذ کنند. بازیافت کاغذ یکی از این تدابیر است که توانسته تا حدود زیادی از فشار های وارده به منابع جنگلی بکاهد. به این ترتیب بازیافت به طور عام و بازیافت کاغذ به طور خاص یکی از مهمترین استراتژی های جوامع برای کاهش فشار های وارده به منابع جنگلی محسوب می شود.با بازیافت کاغذ،منابع طبیعی حفظ شده و میزان انتشار آلاینده ها وارده به محیط کاهش می یابد.

مدیریت سبز برای نجات زمین

بر این اساس نهادینه کردن مصرف بهینه منابع و تنویر افکار عمومی و فرهنگ سازی در جهت توسعه پایدار در ابتدای امر باید در مجموعه دولت تحقق پیدا کند،زیرا دولت مهمترین مصرف کننده در کشور قلمداد می شود.به همین دلیل نیز تدوین و اجرای قانونی که بتواند اندیشه استفاده بهینه از منابع را در دستگاه های دولتی در کانون توجه قرار دهد،مطرح شده است.
نوشته های مرتبط
  • همه موارد
  • نویسنده
  • دسته بندی
  • تگ

نظرتان را بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نمی شود.