image اشتباهات بازاریابی که خانه خرابتان می کند image کاغذ گنجینه ای که باید از آن مواظبت کنیم

چاپ نگارستان

سیستم تولید به هنگام

با ما تماس بگیرید...

ارسال پیام
مدیریت سیستم

مدیریت تولید چیست؟

مدیریت تولید عملکردی است که عهده دار مسولیت برنامه ریزی تاکتیکی و راهبردی فراورده های موجود و جدید یک شرکت است.مدیریت فراورده عملکرد چرخه حیات سازمانی در درون یک شرکت است که با برنامه ریزی یا پیشنگری یا بازاریابی فراورده یا فراورده ها در همه مراحل چرخه حیات محصول سر و کار دارد. مدیریت تولید یک فعالیت درون سازمانی است که از پیش بینی،برنامه ریزی و بازاریابی برای محصولات یا خدمات تشکیل می شود.مدیر تولید همواره دغدغه توسعه محصول و بازاریابی محصول را دارد و این دو فعالیت نهایاتا منجر به افزایش درآمد،افزایش سهم بازار و افزایش حاشیه سود خواهند شد.از طرف دیگر یک مدیر تولید باید در مورد تحلیل بازار و کارایی ها و ویژگی های محصول مسوولیت پذیر باشد.ازین رو در ساختار های سازمانی مختلف بعضا مدیر تولید یک جایگاه سازمانی مشخص و معین دارد و در بعضی موارد عضو بخش های فروش و بازاریابی یا عضو بخش مهندسی محسوب می شود.

مدیریت عملیاتی

مدیریت عملیاتی حوزه ای از مدیریت در ارتباط با طراحی و مدیریت محصولات،فرآیندها،خدمات و زنجیره تامین است. هدف آن دستیابی،توسعه و استفاده از منابع و موارد اولیه به منظور دستیابی به کالاها یا خدمات مورد نیاز مشتریان یک کسب و کار است. مدیریت عملیات شامل سطوح راهبردی،تاکتیکی و عملیاتی است.سطح استراتژیک شامل تحلیل سامانه ها، تعیین اندازه و موقعیت کارخانجات،تصمیم گیری ساختار خدمات یا شبکه های ارتباط از راه دور و طراحی زنجیره ی تامین میشود.

عناصر تولید به موقع

تولید به موقع شامل اجزایی است که باید باهم ادغام شوند تا به صورت هماهنگ جهت دستیابی به اهداف JIT عمل نماید. این اجزا در اصل منابع انسانی،خرید،فرآیند تولید،برنامه ریزی و وظایف هماهنگی در یک سازمان می شوند.

مشارکت کارکنان:

جلب حمایت و موافقت تمامی کارکنانی که در دستیابی به اهداف سازمانی نقش دارند یک اصل کاملا ضروری در موفقیت JUST IN TIME  است.حمایت و توافق می تواند از طریق سهام داران و مالکین شرکت، مدیریت،دولت و سازمان های کارگری و… جلب شود.

کارخانجات:

برای ملحق شدن به سیستم تولید به موقع باید تغییرات بسیاری در کارخانجات ایجاد گردد.این تغییرات شامل تغییرات در جانمایی کارخانه،سیستم کشش تقاضا،کارگران چند مهارنه،کانبان،خودکنترلی، برنامه ریزی مواد مورد نیاز و بهبود مستمر و… هستند.

پیش نیاز های یک برنامه JIT

پیش نیاز ها برای یک برنامه JIT دربرگیرنده تمامی فعالیت ها و آماده سازی مورد نیاز یک سازمان قبل از مبادرت به اجرای برنامه JIT است.این موارد نوعا شامل ارزیابی کارخانه،نفوذ مدیریت، فعالیت های بهسازی محیط کار و انعطاف پذیری سازمانی می شوند.
نوشته های مرتبط
  • همه موارد
  • نویسنده
  • دسته بندی
  • تگ

نظرتان را بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نمی شود.