image تبلیغات image انواع چاپ

چاپ نگارستان

چاپ صنعتی چیست؟

با ما تماس بگیرید...

ارسال پیام
افست

چاپ صنعتی چیست

چاپ صنعتی روال ایجاد و تکثیر تصاویر بر روی سطوح مختلف است. این سطوح دامنه ای بین کاغذ و مقوا تا انواع محصولات تبلیغاتی و محصولات صنعتی تولید شده را شامل می شود. چاپ های صنعتی امروزه برای تولید و نشر انواع تبلیغات، کتاب ها و مجلات و روزنامه ها در تیراژهای بالا بکار برده میشود. اگرچه در انواع چاپی همچون دیجیتال ممکن است تنها یک نسخه چاپ شود اما قابلیت ثکثیر بالا در دستگاه های چاپ دیجیتال و همه ی انواع دستگاه های صنعتی چاپ ، ویژگی ای مشترک است.

چاپ افست

چاپ افست امروزه رایج ترین نوع چاپ برای نشر تیراژهای بالاتر از پانصد نسخه است. در چاپ افست چاپخانه از طرح مورد نظر فیلم و زینک یا پلیت تهیه کرده و آن را دردستگاه چاپ قرار می دهند. دستگاه به واسطه استوانه لاستیکی طرح را بر روی کاغذ منتقل می کنند. هزینه ی تهیه فیلم و زینک بخش مهمی از هزینه ی این چاپ را دربرمی گیرد. البته در چاپ اسکرین تیراژهای پایین تر از چاپ افست، معمول و متداولتر است و حتی از نظر صرفه اقتصادی مناسبتر، اما اگر جنبه کیفیت چاپ را نیز در نظر داشته باشیم. چاپ افست مناسبترین است. با توجه به این که چاپ افست ، یکی از چاپ های فراگیر در زمینه چاپ کتب و مجلات می باشد، برای خواندن مطالب بیشتر در این زمینه، توصیه می شود مقاله قطع های مختلف کتاب را در وبسایت گروه طراحی و چاپ صدبرگ بخوانید. در آن مقاله به تفضیل در مورد چاپ افست صحبت شده است. برای خواند مقاله قطع های مختلف کتاب، اینجا کلیک کنید.

چاپ دیجیتال

دستگاه های دیجیتال تحول بزرگی در صنعت چاپ بوجود آوردند، چاپ دیجیتال امکان نشر نسخه ها از یک تا هزاران نسخه را در زمان اندک فراهم میکند این دستگاه ها امکان چاپ حتی یک نسخه را هم فراهم می کند، اما قیمت این چاپ برای تیراژهای بالاتر ارزانتر نشده و همچنان با همان قیمت تک نسخه چاپ می شود. نکته ی دیگری که در مورد چاپ دیجیتال وجود دارد، کیفیت پایین آن در مقابل چاپ افست می باشد. یکی از غلط های جا افتاده در میان مردم و حتی گاه گرافیست ها، این تصور می باشد که چاپ افست نسبت به چاپ دیجیتال، بسیار بی کیفیت است. حال اینکه برای چاپ کتب، کاتالوگ ها و … در تیراژ بالای 1000 عدد، از چاپ افست استفاده می شود. توصیه می شود برای آشنایی بیشتر با چاپ های دیجیتال مختلف، مقاله «انواع چاپ دیجیتال» را از اینجا مطالعه نمایید.

نوشته های مرتبط
  • همه موارد
  • نویسنده
  • دسته بندی
  • تگ

نظرتان را بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نمی شود.