image تبلیغات کلیکی و روش انجام آن image چاپ لمینت

چاپ نگارستان

تعریف شیت عمومی و اختصاصی

با ما تماس بگیرید...

ارسال پیام
چاپ
شیت اختصاصی از شیت عمومی سریع‌تر چاپ می‌شود. هزینه چاپ شیت عمومی به‌مراتب پایین‌تر می‌باشد ولی کیفیت چاپ شیت های اختصاصی بالاتر است.

از شیت اختصاصی چه می‌دانید؟

در حرفه چاپ و تبلیغات معمولاً انواع مختلفی از شیت ها مورداستفاده قرار می‌گیرد که دراین‌بین می‌توان به شیت عمومی و همچنین شیت اختصاصی اشاره نمود؛ اما اگر بخواهیم در رابطه با شیت ها اطلاعات کافی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم باید در ابتدا به توضیحاتی در رابطه با مفهوم شیت بپردازیم. در بحث چاپ، بخش‌های مختلفی وجود دارند که یکی از آن‌ها مبحث شیت بندی می‌باشد. در این بخش از چاپ، تمامی طرح‌های ارائه‌شده در یک صفحه با ابعاد مشخص در کنار یکدیگر قرارگرفته و چیدمان می‌شوند. درواقع این طرح‌ها برای گرفتن زینک (ورقه‌ای از جنس پلاستیک، فلز و یا کاغذ که برای کپی طرح در صنعت چاپ از آن استفاده می‌شود) در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. جالب است بدانید که برای هر یک از رنگ‌های مشکی، قرمز، آبی و زرد یک زینک می‌بایست آماده شود. در شیت اختصاصی نیز که از نام آن کاملاً واضح است زینک با یک هزینه مشخص تنها مختص یک نفر به‌منظور چاپ انجام می‌شود.

تفاوت شیت اختصاصی با شیت عمومی در چیست؟

همان‌طور که در مبحث قبلی در رابطه با مفهوم شیت و همچنین شیت اختصاصی اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم در این مبحث در رابطه با تفاوت‌هایی که دو شیت عمومی و اختصاصی دارند مطالبی را بیان خواهیم نمود. شیت عمومی به چند بخش تقسیم می‌شود که با تو جه به قسمت‌های مختلف آن، هر بخش می‌تواند به یک نفر از گروه چندنفره برای چاپ سپرده شود تا این شیت به‌صورت عمومی چاپ شود. نکته مهم در رابطه با چاپ شیت عمومی هزینه به نسبت ارزان‌تر آن نسبت به شیت اختصاصی می‌باشد. البته میزان هزینه این نوع شیت به نحوه انجام کار توسط چند نفر نیز بستگی دارد. در شیت عمومی هر بخش به یک نفر برای چاپ سپرده می‌شود و درنتیجه میزان هزینه نیز کاهش می‌یابد، درصورتی‌که در شیت اختصاصی به این شکل نیست و باید شیت سریعاً چاپ شود؛ بنابراین به دلیل فرآیند فوری و اختصاصی بودن، هزینه آن نیز بیشتر خواهد بود. نکته مهم در رابطه با زمان آماده شدن این دوشیت می‌باشد که مسلماً شیت عمومی دیرتر چاپ خواهد شد.

نحوه سفارش شیت اختصاصی

همان‌طور که در بالا در رابطه با چاپ شیت اختصاصی اطلاعاتی را بیان کردیم، در ادامه می‌توان به این نکته اشاره کرد که در مواقع ضروری برای چاپ این دسته از شیت ها می‌توان به‌صورت اختصاصی سفارش داد. هزینه به‌مراتب از چاپ شیت عمومی بالاتر خواهد بود ولی کیفیت و رنگ آن بالاتر می‌باشد. برای سفارش می‌توانید اطلاعات اولیه ازجمله نام شرکت، تلفن همراه، ابعاد و اندازه سفارش و همچنین نوع کاغذ، مات و یا براق بودن آن، تعداد تیراژ و همچنین یکرو و یا دورو بودن شیت های اختصاصی را برای چاپ را ارائه دهید. اطلاعاتی دیگر برای چاپ و نوع سفارش و همچنین اطلاعاتی در رابطه با لتر پرس که خط نیم تیغ و یا خط تا باشد را به ثبت برسانید. برای برجسته‌سازی نیز می‌توانید درخواست خود را ارائه دهید. همچنین در مراحل چاپ می‌توانید در محل حضور داشته باشید. زمان چاپ شیت را نیز می‌توانید به‌صورت فوری تعیین کنید تا در اسرع وقت چاپ شیت شما انجام گیرد.
نوشته های مرتبط
  • همه موارد
  • نویسنده
  • دسته بندی
  • تگ

نظرتان را بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نمی شود.