image انتخاب درست رنگ image رنگ های فاکتور و معنی آن ها

چاپ نگارستان

عوامل تاثیر گذار در کیفیت طرح چاپی

با ما تماس بگیرید...

ارسال پیام
چاپ

اگر شما فایل خود را به چاپخانه ای که از ماشین آلات به روز و جدید استفاده می کند بفرستید،با یک سری رعایت کردن عواملی که در اینجا گفته می شود میتوانید بهترین کیفیت چاپی را داشته باشید.

1-سایز مناسب

در انتخاب کردن سایز مناسب در ساخت سند جدید باید دقت کرد.توجه کنید که اگر واحد متناسب نباشد و بخواهید آن را تغییر دهید ابعاد نیز با آن تغییر می کند.این موضوع از این جهت باید رعایت شود که اگر سند خود را در باعاد کوچک تر و یا بزرگتر انتخاب کنید،پس از اتمام طرح و تنظیم به ابعاد دلخواه کیفیت آن پایین می آید.

2-رزولوشن مناسب

انتخاب رزولوشن مناسب در هنگام ساخت سند از مسائل مهمی است که در کیفیت چاپ تاثیر بسیار زیادی دارد.برای محصولاتی مانند چاپ ست اداری،چاپ جعبه،چاپ بروشور،چاپ کاتالوگ و… رزولوشن 300 dpi تنظیم می شود.این موضوع یک استاندارد بین طراحان قرار گرفته است.هر چه ابعاد بزرگتر باشد رزولوشن باید کاهش پیدا کند.

3-فرمت خروجی فایل

شاید شما در پایان تصویری که از طرح می بینید کیفیت مطلوبی داشته باشد و مورد قبول باشد ولی باید توجه داشت که فرمت خروجی فایل هم در با کیفیت موندن طرح نقش بسزایی دارد.فرمت خروجی همان نحوه و مدل ذخیره سازی فایل هست.یکی از فرمت هایی که کیفیت بالایی دارد tiff است که کیفیت آن از jpg و jpeg بالاتر است که بیشتر در نرم افزار فتوشاپ مناسب است.

نوشته های مرتبط
  • همه موارد
  • نویسنده
  • دسته بندی
  • تگ

نظرتان را بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نمی شود.