image صحافی چسب گرم image دلیل انتخاب چاپ و تبلیغات

چاپ نگارستان

علائم ویروس جدید کرونا

با ما تماس بگیرید...

ارسال پیام
ویروس کرونا

ویروس کرونا با بدن چه می کند؟

مبارزه کردن با کرونا مانند مبارزه با چیزی است که نمیدانیم چیست. این ویروس چطور به بدن ما حمله میکند؟علائم آن چیست؟چگونه درمان می شود؟ در چین که خاستگاه این ویروس است به دنبال راه درمان آن هستند. علائم کرونا اغلب به صورت خفیف به نمایش در می آید.در چین بالغ بر 40 هزار مورد را مورد بررسی قرار دادند و به یک سری نتایج نیز رسیدند: -81 درصد علائم خفیف هستند -14 درصد علائم سختی دارند. -5 درصد موارد نیز کار به وخامت میرسد. در گزارشات اولیه نشان داده شده بود که بیشتر مردان مبتلا می شوند ولی در گزارشات بعدی مشخص شد فرقی بین مردان و زنان وجود ندارد.

شدت تب و حمله ریه

این ویروس که (SARS-CoV-۲) نام دارد به جای درگیر کردن بینی باعث عفونت بافت‌های نرم و مجاری تنفسی در اعماق ریه‌ها می‌شود. سرفه کردن خشک،تب شدید و بی حالی از علائم شایع این ویروس و بیماری است.اما دکتران چینی بر این باورند که تمام این علائم در همه افراد مبتلا وجود ندارد.علائم دیگری که میتواند در افراد دیده شود عبارت است از: -۳۱ درصد تنگی نفس داشتند -۱۱ درصد بدن‌درد داشتند -۹ درصد دچار گیجی بودند -۸ درصد سردرد داشتند این ویروس در ابعاد بعدی التهاب ریه،سینه پهلو و در نهایت نارسایی ریوی می شود. اما این گزارش صرفا شامل مواردی می‌شود که بیمار به خاطر شدت بیماری در بیمارستان بستری شده است. خیلی از موارد خفیف این بیماری کشف‌نشده باقی می‌مانند.

اولین مرگ‌ و میر

بر اساس مقاله‌ای که در مجله پزشکی لنست منتشر شده است، دو بیمار اولی که در بیمارستان جینینتان فوت کردند ظاهرا در سلامت کامل بودند، اما سال‌ها بود که سیگار می‌کشیدند و به همین خاطر ریه‌های ضعیفی داشتند. بیمار اول مردی ۶۱ ساله بود که هنگام ورود به بیمارستان شدیدا سینه‌پهلو کرده بود. او مشکلات حاد تنفسی داشت، یعنی ریه‌هایش نمی‌توانستند به اندازه‌ای که برای زنده ماندن لازم است اکسیژن به بدنش برسانند.
نوشته های مرتبط
  • همه موارد
  • نویسنده
  • دسته بندی

نظرتان را بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نمی شود.