image استند رول آپ چیست ؟ image چاپ ملخی

چاپ نگارستان

شیوه های چاپ جعبه و فرایند تکمیلی

با ما تماس بگیرید...

ارسال پیام
چاپ

به طور کلی شیوه های چاپ متداول را می توان  به دسته های کلی چاپ سیلک اسکرین، چاپ برجسته (مانند فلکسوگرافی و غیره ) ، شیوه لیتو گرافی (شاملچاپ افست معمولی و چاپ افست خشک) و چاپ گراوور تقسیم بندی نمود که وجه اشتراک تمام انها, استفاده از مرکب به صورت مایع می باشد. شیوه های چاپ غیر تماسی را می توان به دسته های کلی الکتروفوتوگرافی، یونوگرافی، چاپ مغناطیسی، چاپ جوهر افشان، چاپ حرارتی  وعکاسی تقسیم بندی نمود در شیوه های الکتروفوتوگرافی و یونوگرافی، از تونر پودری و مایع برای ایجاد تصویر استفاده می شود, حال آنکه در شیوه چاپ مغناطیسی از تونر مغناطیسی و در شیوه چاپ جوهر افشان، جوهر مایع و جوهر حرارتی مورد استفاده واقع میشوند. چاپ حرارتی نیز به دو شیوه انتقالی و تصعیدی قابل اجرا است. که رنگ دهی در این نوع چاپ یا استفاده از فویل یا ریبون, امکان پذیر می باشد. در شیوه عکاسی نیز,تصویر نهایی از طریق تابش نورهای رنگی بر روی پوشش حساس به نور موجود بر روی سطح چاپ شونده انجام می شود.

در این بخش، پس از معرفی اجمالی  شیوه های چاپ بکار رفته در بسته بندی های انتخاب شده و بیان ویژگی های آنها، زمینه لازم جهت بررسی سایز نمونه ها فراهم میگردد.

 انواع فناوری ها و روش های چاپ جعبه را می توان به دو دسته کلی چاپ های متداول و چاپ های غیر تماسی تقسیم بندی نمود.در دسته چاپ های متداول, لازم است که مرکب, با استفاده از واسطه ای همچون پلیت، کلیشه، شابلون و مانند ان، در قالب انواع گود، مسطح و برجسته، به سطح چاپ شونده انتقال یابد. در دسته چاپ های غیر تماسی ، انتقال مرکب یا جوهر، و یا شکل گیری تصویر بر روی سطح چاپ شونده، به صورت مستقیم و بی واسطه انجام میگردد.

نوشته های مرتبط
  • همه موارد
  • نویسنده
  • دسته بندی
  • تگ

نظرتان را بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نمی شود.