image وجه تمایز کاتالوگ و بروشور image شیوه طراحی فولدر

چاپ نگارستان

انواع چاپ و روش چاپ شدن

با ما تماس بگیرید...

ارسال پیام
لترپرس
در ابتدا به تعریف چاپ می پردازیم: چاپ به معنای منتقل کردن مطلب روی حامل چاپ و انتشار آن در تعداد بالا می باشد. جامعه امروزی نیاز مبرمی به صنعت چاپ دارد،در حالیکه این صنعت و رشد جوامع ارتباط کاملا مستقیمی باهم دارند،یعنی هرچه یک جامعه پیشرفته تر باشد نیاز آن جامعه به چاپ بیشتر خواهد شد. گروه بندی روش های چاپ به این گونه است که: شناخته شده ها: 1-چاپ برجسته 2-چاپ افست 3-چاپ گود 4-چاپ سیلک اسکرین 5-چاپ غیر تماسی در قسمت های دیگر چاپ میتوان به : -چاپ لترپرس -چاپ دیجیتال -چاپ هلیوگراور -چاپ فلکسوگرافی -چاپ سه بعدی دسته بندی منطقی دیگر هم به این صورت است که: -چاپ مستقیم -چاپ غیر مستقیم -چاپ غیر تماسی

چاپ مستقیم

این روش سطح چاپ شده با فرم چاپ ارتباط مستقیم دارد.مانند:لترپرس،برجسته،چاپ سیلک و… در روش چاپ گود چاپ به صورت دستی یا مکانیکی صورت می گیرد.

چاپ فتواستنسیل

همانند چاپ اسکرین می باشد و مرکب از روزنه های استنسیل به سطحی که میخواهد چاپ شود می رسد.

چاپ سیلک اسکرین

از چاپ سیلک اسکرین به عنوان چاپ توری هم یاد می شود،چاپ از روی توری می باشد،که به نوعی چاپ غربالگری معروف است.در این شیوه تصویر یا متن از روی توری به سطح چاپ شونده منتقل می شود.

چاپ تخت(افست)

مهمترین راه در چاپ غیر مستقیم چاپ تخت می باشد.در این شیوه فرم چاپ کاملا صاف و تخت می باشد و علت این نامگذاری نیز همین است.در افست آب به همراه مرکب روی زینک می آید،بنابراین چاپ افست برپایه ی عدم ترکیب آب و مرکب است.یکی از مهمترین ویژگی های چاپ افست عامل واسطهای به نام سیلندر الستیک می باشد.چاپ سنگی هم نوعی چاپ افست می باشد.

چاپ دیجیتال

در این شیوه متن یا تصویر یا … مستقیم از دستگاه کامپیوتر به دستگاه چاپ منتقل می شود و سیستم آماده چاپ می گردد.
نوشته های مرتبط
  • همه موارد
  • نویسنده
  • دسته بندی
  • تگ

نظرتان را بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نمی شود.