image طراحی لیبل و بسته بندی image اقلام موجود در ست اداری

چاپ نگارستان

انواع پوشش برای چاپ

با ما تماس بگیرید...

ارسال پیام
فولدر
پوشش محصولاتی مانند کاتالوگ،بروشور،تراکت،ساک دستی و … از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.این پوشش بیشتر برای زیبایی محصول و محافظت از آن مورد استفاده قرار میگیرد.چندین نوع پوشش وجود دارد که میتوان به چند نوع آن اشاره کرد:

سلفون

وقتی یک محصول چاپ میشود یک پوشش نازک برای استحکام بیشتر بر روی آن کشیده می شود که به صورت چسبی یا حرارتی روی محصول قرار داده می شود.اگر از راه حرارتی استفاده کنید در شفافیت و استحکام محصول موثر تر است. انعطاف روکش سلفون در برابر روکش های دیگر بیشتر است و ضخامت کمتری نیز دارد.این روکش بیشتر در کارت ویزیت مورد استفاده قرار میگیرد.

انواع سلفون

سلفون به دو مورد سلفون مات و سلفون براق تقسیم میشود که هر کدام خصوصیات خاص خود را دارد.

-سلفون مات

سلفون مات به دلیل کدری آن بازتاب نور را بر نمیگرداند و دید محصول را برای مشتری راحت تر می کند.

-سلفون براق

این نوع سلفون از شفافیت بیشتری برخوردار است.رنگ ها در این نوع سلفون شفاف تر است.الته در این نوع سلفون بازتاب نور زیادی وجود دارد.

مشکلات سلفون

سلفون با اینکه زیبایی زیادی به محصول شما می دهد ولی مشکلاتی نیز برای کار به وجود می آورد. پس از چاپ عملیات های زیادی ممکن است انجام شود مانند خط تا،برش و … و وجود سلفون باعث می شود که کار دفرمه شود.در این موارد بهتر است کار به چاپخانه ای داده شود که تجربه چنین کاری را داشته باشد.

لمینت

اصطلاحا پوشاندن محصول با یک ورق نازک پلاستیک را لمینت می گویند.این پوشش استحکام بیشتری برای محصول شما به همراه می آورد. لمینت ضخامت کار را افزایش می دهد و به طور معمول از لوله شدن آن تا حدی جلوگیری می کند. پوشش لمینت انواع مختلفی دارد که میتوان به چد نوع آن اشاره کرد.

-لمینت گرم

متداول ترین روش لمینت کردن،لمینت گرم است به این صورت که با حرارت بالا به محصول شما چسبانده می شود.

-لمینت سرد

در این روش برخلاف روش گرم نیازی به حرارت بالا برای چسباندن ندارد.در داین روش با استفاده از دستگاه لمینیتور و بدون گرما لمینت انجام می شود.
نوشته های مرتبط
  • همه موارد
  • نویسنده
  • دسته بندی
  • تگ

نظرتان را بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نمی شود.