image انواع دستگاه های چاپ افست image چگونه یک برند ماندگار داشته باشیم

چاپ نگارستان

آنچه باید درباره تبدیل ایده به چاپ بدانید

با ما تماس بگیرید...

ارسال پیام
طراحی گرافیک

چیز هایی که در طول طراحی باید در نظر گرفت:

فضای رنگی
هنگامی که شما در یک فضای دیجیتال طراحی میکنید،پیش فرض های شما در rgb قرار دارند که به شما تناژهای جذاب تری از رنگ ها را نسبت به آنچه که میتوانید با فرآیند شیمی جوهر چهار رنگ cmyk ثبات قوی تری صورت می گیرد تا نشان دهد که طرح های شما چگونه با محدوده های خاصی ظاهر می شوند.بنابراین میتوانید آن را طبق خواسته های خود تنظیم کنید.ایده ناب دیگر این است که با کالیبره کردن مانیتور خود می توانید رنگ ها را تقریبا همان طوری ببینید که چاپگرتان می بیند.
DPI در برابر PPI
طراحان دیجیتال بیشتر در مقیاس پیکسل و چاپگرها در نقطه بر اینچ کار میکنند.ما معمولا روی ضفحه های نمایش با کیفیت بالا و متناسب با ساختار شبکیه ی چشم کار میکنیم که به نسبت کار روی کاغذ بسیار متفاوت است. یکی از اساسی ترین تفاوت ها به ((اندازه)) و ((مقیاس)) برمیگردد.در جهان چاپ چیزی هشتصد پیکسل نیست. بلکه 8 اینچ است.پیکسل ها و نقاط بازار اندازه گیری تراکم و چگالی مورد نیاز را تحت تاثیر قرار میدهد.اندازه ی محصول چقدر است؟300 دی،پی،آی استانداردی اساسی برای چاپ کتاب محسوب می شود،اما اگر شما یک بیلبورد طراحی کنید،ممکن است به علت دور بودن آن در مشاهده و فاصله زیاد با بیننده تنها به 100 دی.پی.آی نیاز داشته باشید.
طراحی یک شی فیزیکی
هنگام طراحی همواره به خاطر داشته باشید که برای یک جسم فیزیکی طراحی می کنید که باید مونتاژ و کنار دیگر اجزاء جور شود.در مثال یک کتاب تنظیم کردن و قرار دادن تمام محتوا در عطف بسیار دشوار است.هنگامی که شما روی یک صفحه دیجیتال طراحی می کنید در واقع در حال طراحی روی یک سطح مسطح هستید،بنابراین ممکن است برایتان سخت باشد تا پیش بینی کنید که در فرایند تا خوردن ورق ها و انحنا جلد چه چیزهایی را از دست میدهید . شما نباید حساسیت به این مسئله را از دست بدهید،حتی اگر با دستورالعمل های حاشیه امن و برش در چاپ کار می کنید هنوز تضمین کاملی وجود ندارد.همانطور که پیش طراحی های خود را آماده می کنید از دید صفحه ها در کتاب غافل نشوید.خواننده ای که کتاب را کاملا صاف در دست نگه نمیدارد کتاب را در دستان خود چگونه میبیند و تجربه میکند؟آیا میتوان چگونگی حرکت چشم در اطراف یک فضای فیزیکی را به طور دقیق محاسبه کرد؟
پنج اشتباه بزرگی که در هنگام چاپ اتفاق می افتد
لحاظ نکردن حاشیه ی امن چاپ:
تمام اوراقی که به زیر چاپ می روندنیاز به حاشیه امن چاپ دارند.حاشیه امن چاپ به چاپگر اجازه میدهد که بتواند سطح چاپ را هنگام عبور از خود در اختیار بگیرد.پلاگین نصب شده در نرم افزار indesign صفحه طراحی شما را با حاشیه امن چاپ تنظیم می کند اما اگر در حال کار با نرم افزار دیگری هستید هنگام طراحی حاشیه صفحه مطمئن شوید که حداقل بین 2.5-3 میلی متر حاشیه امن را لحاظ کرده اید.
خروجی و تنظیمات پردازنده تصویر:
اگر طراحی شما شامل شفافیت،شیب و یا سایه افتادن است باید چاپگر های خود را در مورد چگونگی تنظیماتشان بررسی کنید.هر چاپگر یک پردازنده تصویر متفاوت دارد که بر چگونگی خوانده شدن داده ها در pdf و دیگر قالب های خروجی تاثیر می گذارد،در حالیکه این امر تقریبا برای هر کار چاپی صدق می کند اما مقوله هایی چون شفافیت، سایه افتادن و شیب رنگ بسیار گول زننده و مشکل سازند.فایل ها ممکن است به سادگی خراب شوند و در نهایت با یک خروجی آشفته و بهم ریخته رو به رو شوید.مطمئن شوید که فایل آماده چاپ شما به نحوی با چاپگر خاص خود سازگار شده است که در موقع خروجی خطایی رخ نمی دهد.
کادرها:
به یاد داشته باشید که در تولید کتاب صفحات به صورت جداگانه چاپ،جمع و سپس برش زده می شوند.انچه که کادر ها را حائز اهمیت می کند توازنشان با لبه صفحه است.اما در فرایند چاپ و مونتاژ درست دراوردن این امر بسیار دشوار است. اگر تغییرات و اختلاف ها از صفحه ای به صفحه دیگر و از کپی ای به کپی دیگر وجود داشته باشند مسئله احتمالا مربوط به کادر ها و لبه های صفحه است و این امر به این معنی است که شما باید به شدت احتیاط کنید و از کادر هایی که به هم ترازی با لبه های صفحه بستگی دارند،اجتناب کنید.
نوشته های مرتبط
  • همه موارد
  • نویسنده
  • دسته بندی
  • تگ

نظرتان را بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نمی شود.