image طراحی بروشور خلاقانه image بهترین نرم افزار های طراحی بروشور

چاپ نگارستان

چاپ جعبه مقوایی

با ما تماس بگیرید...

ارسال پیام
tarahi
برای جعبه مقوایی از چه نوع چاپی استفاده می شود؟ انواع چاپ کدام است؟ چاپ جعبه و بسته بندی چه مزایا و معایبی دارد؟ این ها سوالاتی است که ممکن است برای هر کسی که میخواهد جعبه ای تولید کند پیش بیاید.ما سعی میکنیم که در این مقاله به این سوالات پاسخ دهیم.

چاپ جعبه مقوایی

جعبه های مقوایی یک یا چند لایه مقوا ساخته شده اند.چندین دلیل برای استفاده از جعبه های مقوایی وجود دارد که میتوان به :مقرون به صرفه بودن،استقامت،دوام و سازگاری بیشتر آن با محیط زیست اشاره کرد. جعبه مقوایی در نگاه اول شاید بی اهمیت باشد و در آخر استفاده سر از سطل زباله درآورد.اما باید به این نکته توجه کنید که یکی از مهمترین کار های جعبه مقوایی محافظت از محصول شماست تا سالم به دست شما برسد.

انواع چاپ جعبه مقوایی

  • چاپ سیلک
  • چاپ فلکسو یا فلکسوگرافی
  • افست یا لیتوگرافی
  • چاپ گراور یا روتوگور

چاپ سیلک

یکی از ساده ترین انواع چاپ جعبه،چاپ سیلک است که معمولا به صورت تک رنگ یا دو رنگ چاپ می شود.این چاپ از نظر هزینه نیز بسیار مقرون به صرفه است و نحوه چاپ آن به این صورت است که ابتدا رنگ توسط یک شابلون یا کلیشه توری به سطح غلطک منتقل می شود و غلطک با عبور از روی مقوا چاپ را روی سطح آن انجام می دهد.

چاپ فلکسو

ین نوع چاپ بیشتر برای جعبه‌های ای‌فلوت مورد استفاده قرار می‌گیرد که برای کاهش هزینه‌ها بهتر است تک رنگ باشد. در چاپ فلکسو به دلیل استفاده از پلیت‌های ژلاتینی مشکل از بین رفتن جدار مقوا به دلیل قرار گرفتن بین غلطک وجود ندارد.

چاپ افست

اگر به دنبال اجرای چاپ با گرافیک بالا و با حجم بالا هستید، چاپ افست بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. چاپ لیتوگرافی اصطلاح دیگری است که چاپ افست با آن شناخته می‌شود. اگر کیفیت چاپ افست را با هر سرویس چاپ دیگری مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که می‌توانید برای چاپ جعبه با بیش از 4 رنگ از این نوع چاپ استفاده کنید.

چاپ گراور

از روتوگراور به طور معمول برای چاپ روی برچسب ها، بسته بندی ها، جعبه‌های مقوایی و مجلات و روزنامه ها استفاده می شود. فرایند Rotogravure از یک استوانه حکاکی شده تشکیل شده است که برای انتقال جوهر به لایه زیرین استفاده می شود.
نوشته های مرتبط
  • همه موارد
  • نویسنده
  • دسته بندی
  • تگ

نظرتان را بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نمی شود.